Thursday 29 September 2011

KENAPAKAH ANDA HARUS MEMILIH MINYAK PELINCIR PLATINUM OIL?


Berapa jeniskah Minyak Asas (Base Oil) untuk produk seperti Minyak Enjin, Minyak Gear dan Pelincir Transmisi Automatik?


Jawapan : Terdapat 3 jenis minyak asas (base oil) yang biasa digunakan di dalam produk di atas. Jenis tersebut ialah Fully Synthetic, Semi-Synthetic dan Mineral Base.


Apakah kelebihan menggunakan Minyak berasaskan Synthetic berbanding Minyak berasaskan Mineral?


Jawapan :


a) Kadar indeks kelikatan yang tinggi yang mana minyak berasaskan mineral tidak boleh dicapai.
    Contoh : 5W-30, 10W-40 digunakan pada Minyak berasaskan Semi-Synthetic. 5W-40, 5W-50,10W-30, 10W-40 dan 20W-50 digunakan pada minyak berasaskan Synthetic sepenuhnya.
b) Kaya dengan anti-oksida.     



PERHATIAN KEPADA PARA PELANGGAN KAMI YANG DIHORMATI...


• Setiap ejen kami akan dibekalkan mesin  dari Jepun yang direka khas untuk menguji ketulenan minyak pelincir.

• Pelanggan dinasihatkan untuk membeli minyak pelincir sendiri dengan mengkaji ketulenan minyak tersebut daripada membeli minyak pelincir di bengkel-bengkel untuk mengelakkan penipuan atau pemalsuan minyak.

• Untuk mengkaji ketulenan minyak tersebut, anda boleh menguji mana-mana minyak pelincir pilihan anda di mesin khas kami dan boleh bandingkan dengan minyak pelincir platinum kami.

• Dengan ini, pelanggan secara tidak langsung dapat mengelakkan dari ditipu oleh sindiket pemalsuan minyak pelincir sejak kebelakangan ini.

• Diharapkan anda sebagai pelanggan kami akan berpuas hati dengan keberkesanan minyak pelincir kami sebagai pilihan yang tepat untuk prestasi enjin anda.

1 comment: